viernes, 15 de junio de 2012

Hubble

Si hay una vía famosa en el mundo y que con ella acarreo mucha polemica y competencia disputandose el ranking de primer 9a mundial esa fue Hubble vs Action Directe, ha día de hoy las cosas han cambiado, recientemente Adam Ondra declaraba a Planetmountain que Hubble sin duda estaba al nivel de Action Directe, aunque la primera no ha podido encadenarla

Hubble es considerado el primer 8c+ de la historia, Ben Moon se encargo de la primera ascensión por alla un lejano 14 de Junio de 1990 y hasta estos momentos solo ha visto las ascensiones de Malcolm Smith, John Gaskins, Steve Dunning, Richard Simpson y en esta ocasión junto al vídeo Steve McClure.

De ser cierto lo que opina Adam Ondra,  tal como opinaba Ben Moon y levanto ampollas en la comunidad escaladora llenando debates en revistas de aquí y de allá Hubble sería el primer 9a de la historia encadenado en 1990 y Action Directe el segundo encadenado en 1991, sea como sea, las dos rutas son masterpieces, cortas y explosivas, pura dificultad y parte de la historia viviente de la escalada, un sello de la Old School que merece todo el respeto y para mi siguen siendo los marcaron el camino.

Buen fin de semana, nosotros estaremos en el Balearic Master Boulder en Mallorca, a la vuela la crónica entre bastidores.

4 comentarios:

PGB dijo...

M'agrada la reflexió que fa sobre el grau: tan és si és un 8c+, un 9a+ o un 8b+... és la Hubble!

Molta gent (no va per tu ni molt menys) s'ho hauria d'aplicar, que escalem vies i no graus!

Ho comentava amb un amic fa poc, sobre un comentari que va sentint ultimament per les escoles d'escalada: "que bo aquest 6c+ si fos 7a li faria un altre pegue per encadenar-lo".
Vivim massa obsessionats amb el grau :P

Lluis Salo dijo...

Ep bou,

ahir vaig estar pensant de fer una entrada similar al blog després de veure el vídeo, ja t'has avançat jeje

Aquesta és una via de les que motiven, com comentes al nivell de l'action direct, short, hard and nasty com diuen per England.

Bon post, passeu-ho bé a Mallorca!

Ferran Guerrero dijo...

Ei bones, ni molt menys PGB, es veritat, jo vaig viure una época obsessionat per el Grau, com la majoria d'adolescents escaladors, fa.molts anys que tot aixo va girar I el millor qu he fet com escalador es.deixar de graduar, escalar una línea perque m'agradi dona igual el número, es un treball.que costa molt de fer, els.companys no ho entenien I ara ho comparteixen, a banda d'aixo les reflexions de mc clure m'agraden, merci nois

baldufa dijo...

La meva manera de veure-ho, i no vull ofendre ningú es que partint que les vies tenen grau, aquest es important. Per la gent que viu del grau es important,i no es meu cas. Despres ve el problema de graduar. Si obro una "xinxeta" a tu et sembla durissima i a mi facil..jeje. I els tsunamis per fàcils que siguin et semblen prou facils i per mi un infern pq soc un cagat!!!
Sort a Mallorca i a tope!!!