domingo, 20 de junio de 2010

El Prohibitivo, Montserrat

Ya hacia mucho tiempo que tenia ganas de visitar este sector de la cara norte de Montserrat, el año pasado me quede con las ganas, pero este año no iba a ser igual.

Junto a Laia hemos salido rumbo al Prohibitivo, originalmente llamado El Castell Marro, una escuela que se empezó a equipar por allá el 2008 y en la que hay un buen montón de vías de una altura mas bien corta, que no llegan a los 15 metros, el tipo de escalada es el clásico de la cara norte pero con un poco más de canto en las presas.

La intención era escalar todo lo que pudiéramos y a vista, aunque las lecturas realizadas por internet pintaban el lugar como un Sant Benet y que escalar a vista se hacia difícil, no creo que sea comparable, si que son vías con un estilo bloquero, pero Sant Benet es otro mundo y mas colladas las vías, particularmente nos hemos dedicado a escalar todo el día a vista exceptuando la vía que el Sr. K me ha flasheado muy amablemente para finalizar el día.
Como yo solo quería sombra hemos ido al único sector que la tiene hasta que empieza a darle al mediodía al resto de sector, primera visita Sector El Dolmen, allí hemos hecho L'obsessió del sioux 6a+ y Infomana 7a (6c+ en otras reseñas), Laia tenia frío así que tocaba ir en busca del sol, remarcar que estas dos vías son muy buenas, en especial Infomana, todas ellas son vías a bloque y un poco has de ir a la idea, escalar rápido y con potencia.

Laia ha estado probando Infomana 7a la cual ha dejado muy bien, flotando por el paso difícil de bloque que hay a la entrada, ahora falta que la trabaje un poco, el resto de la vía ha subido sobrada.

Del anterior ya nos plantamos en el Sector l'Aspirina característico por la laja adosada que representa la pared y la bavaresa-chimenea tan grande que hay, allí para que Laia también pueda escalar hacemos Pervertit 7a (de paso tonto), la Normal de l'aspirina 6a y Mil.ligram 6b+.

Para finalizar el día el sr. K andaba liado con su proyecto personal Esgraons al cel 7a+, y el cual amablemente me ha cedido un Flash amigo, su cuerda y sus cintas, todo un lujo de compañía y de vía todo sea dicho, muy recomendable y con posibilidad de hacerla de muchas maneras, por su parte K en el ultimo pegue del día la ha sometido hasta alcanzar la cadena triumfador, un buen pegue, y muy buena compañía de K, Carlota, y el resto de bloggers de la blogosfera que eramos por allí hoy.
Sin duda ha sido un buen día y un buen descubrimiento de sector, agradable, del estilo y tipo de vías que me gustan y muchas para hacer a vista, prometemos volver, hoy ha sido una toma de contacto, solo faltaban Susi & Quo.

18 comentarios:

txetxu dijo...

oleee que guapo!...la pròxima vinc!

Ferran Guerrero dijo...

Aixó espero, que vinguis.

Va anar be al concert del Chemicals Brothers, m'ho puc imaginar, jajajajaja, ja m'explicaras.

Cuida't.

P.D. ja has acabat l'entreno??, o t'he de passar el següent, jajajaja.

elliotnnes dijo...

Ei Ferran, menuda concentración de bloggers, la verdad es que ha estado muy bien, yo era uno de los dos chavales que te has encontrado cuando has llegado.
Yo al final me he estado peleando con "Per a Penelope" (6c), menudo viote, no dejes de probarlo, es precioso, no lo he podido sacar, pero aún es dura para mí, ya saldrá.

Un salut bou

Ferran Guerrero dijo...

Ya os he visto ahí liados, el proximo dia me organizo mejor y empiezo de una punta a otra, al final acabaran saliendo todas, un buen sitio para escalar a vista.

Tu sigue dandole ahí que tarde o temprano caera.

Un saludo

Artemisa dijo...

Que bonitos paisajes!! que suerte salir al monte y disfrutar en la naturaleza... pero que dficil dede ser hacer eso!! :O

Salu2!

Laia dijo...

ha sigut un dia de trobades i tibades!! Espero que la propera vegada estiguem en plena forma, sense refredats, mocs i lesions al tríceps! tot i que de moment no ha anat malament! Estas fet un bou, LAGARTOOOO!
salut i a per la proxima!

jclaramunt dijo...

Un gran sector per a les tardes d'estiu, però al primer contacte costa anar a vista.

A la propera provarem la Infomana, que tenia molt bona pinta i a més tu la deixes molt bé!

Un plaer haver coincidit amb vosaltres!

PS: Oskaaaaaaar!!! Felicitats bow!

Ferran Guerrero dijo...

Artemisa-Muchas gracias, todo es dificil, tan solo hay que comenzar, poco a poco se va haciendo todo, gracias por visitarnos.

JClaramunt-A mi m'ha agradat molt, pero jo soc un tio raro que li agraden les vies rares, jajaja, pero la veritat que es una via interesant.

De segur que visitare mes sovint aquest sector, m'ha agradat molt.

susi dijo...

uuueeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Ferrrran, Laia, K, companys.......!!!!! ens agrada que us ho hagueu passat genial!!!!.

por nuestra parte estamos tirados en el sofa con una torta de vino importante jajjajajjaj ha sido dejar los pekes, ir a buscar a la nena, y decidir una cena romantica que ha acabado... bueno... jijijijiji no ha acabado... llevamos un globo bestial jajjajajajjajajjajaja ( eso del finde sin escalar es malo pa la salud...)hip hip visca el monte peteriolo o como se llame hip hip hhahahhahahahhahahahahhahaha....

jejejejjejjejje...jijijijijii....jajjajajjajajajjajaajjajajajjaja

QUO Y SUSI: fend un aztre birndiz ped vozaltessss... hurraaaa!!!!!

Jaimito dijo...

M'alegro que de tan en tan no us plogui i pugui disfrutar tocant roca, i mes si es a Montserrat. I sectors nous per vosaltres. No m'ho crec!!!
Felicitats pels encadenes, i Laia, m'encanta que ja provis vies dures, treu tots els mocs, i quan un pas et quedi una mica llarg ja saps, fes servir el teu singlot per impulsar-te i arribar-hi!!!jejejej!!!
Molts petons. A Sapa esta plovent molt!!!!!!
SALUT

Raquel dijo...

Ostres, nosaltres, després de fer tres vies al Malpàs i tastar la pluja també vam anar cap el Prohibitivo! Però no ens vam veure... llàstima! Estava a rebossar...
Celebro que us agradés el sector i disfrutéssiu!!!

skalada dijo...

M'ho vaig passaar molt bé amb vosaltres. I que divertit trobar-me també al Piju i al JClaramunt, el mon es tan petit... :)

Ferran Guerrero dijo...

Raquel- Osti a quina hora, segur que hi estaveu al principi del tot, nosaltres tot el dia per alla, hi tornare segur a mi aquest tipus de vies m'encanten i per escalar molt a vista es perfecte, objectiu a per totes, a veure si coincidim el proxim dia.

Oskar- Nosaltres tambe vam riure molt i ens ho vam passar molt be, mira que costa coincidir amb mi a un sector, sempre m'amago, jajaja, i es la primera vegada que coincidim escalant, sempre ens trobem o a estrenas de peliculas ;) o a conferencies.

Salut i ens veiem.

Piju dijo...

Encantat de trobar-vos a tots...bon ambient Diumenge… “molts, però ven avinguts”
S’ha de reconèixer el curro i la visió de la Jule i el Salva, d’un sectoret aparentment anecdòtic, han tret petroli.
Et recomano totes les del Dòlmen, es la joia de la corona…, per mi hi ha els millors 7b’s del sector!
Salut i rotpunkt a tots!

Ferran Guerrero dijo...

Ok Piju.

Seguire les teves recomanacions, ja m'ho va semblar que les vies bones estaven allá, a mi m'agradava aquell raconet, pero per la dona feia massa fred i tot i per mi una temperatura perfecte, tu saps que es la via nova que hi ha a la dreta del tot??, Te xapes daurades.

Encantat de coneixe't en persona.

Salut

Piju dijo...

Buff, es l'única que em falta del subsector del Dolmen...i no puc amb ella!
Un anònim la va piar de 7b+ en el meu bloc, però amb comparació amb L'HOMBRIA, també 7b+, aquesta nova és un infern.
Un dia li vaig preguntar a la Jule i em va dir que el Salva l'havia encadenat i li posava "7c o +".
De totes maneres, em sembla la mes lletja i discontínua amb diferència.

Ja diràs tu que tal...

Salut i rotpunkt!

Carlota dijo...

Siiiiiii, un bon sector i bona companyia. I Ferran, com deies, Sant Benet súper. Em va anar bé reservar-me perquè a la Bimba vaig tenir força feina.

Salut!

Ferran Guerrero dijo...

Piju, perfecte, ja m'ho imaginava, desde el terra ja es veia una cosa aixi, el proxim dia anire a donar-li, em refio del criteri del Salva, moltes gràcies.

Carlota- M'alegro que t'agrades, i molt bona opció La Bimba per iniciar-se a l'escalada sant Benedictina, aixi que et va anar be descansar, jejejeje.

Felicitats