viernes, 1 de mayo de 2009

No aprendemos...

Al sufrir un canvio de planes de ultima hora y tener que adaptarme a la situación sobre la marcha, y después de que ayer empezase una lluvia a las 16:00 y nos reventase la tarde a Serra y a mi, hoy poca cosa podía esperar, si más no ir a limpiar al nuevo sector que junto a Manya le vamos dando forma.

Ayer por la noche ya llovía y esto había empezado a las 16:00 de la tarde, esta mañana aun llovía cuando yo pase por delante de Savassona a las 11:00 de la mañana, en total unas 19 horas más o menos lloviendo ininterrumpidamente, así que el tema esta claro, hoy escalar poco y quedamos para limpiar, algo se ha podido hacer, pero todo esta muy mojado y enfangado y lo mejor es marcharse, la desmotivación se hace patente, tan solo confiar en lo que queda de fin de semana.

A la vuelta ¿cual es nuestra sorpresa, al pasar por delante del parking de Savassona?, Manya tira delante y frena un poco, yo freno y en total cuento 12 coches, entre ellos algunos de escaladores, parece ser que NO APRENDEMOS, TAMPOCO LEEMOS y NOS INFORMAMOS, que después de un periodo de lluvias hay que dejar SECAR LA ROCA (ARENISCA) unas 72 HORAS, porque si no, se rompen presas y se deshacen.

Poco más puedo añadir, que hace falta un poco más de conciencia de todo el colectivo...

10 comentarios:

Dany, Maki, Nacho y Tato. dijo...

que dices ferran,ya ves como esta el tema vixo no todo el mundo es tan consciente en este tema asi que que le vamos hacer poco mas de lo que haces bouuu solo nos queda rezar para que no parta ningun canto,mañana vamos ha targa para variar un poco je je venga boussss haber si os animais y mañana nos vemos que haria ilu,noss vemos.maki.

Ferran Guerrero dijo...

Nano, allí est el Met, con el Doménec y el Txetxu, a lo mejor subo pero lo decido esta noche no lo se aún.

Va un abrazo maquina y haber si nos vemos.

Marieta dijo...

la penya passa de tot...continuo sense entendre, ni això ni que la gent escali a lloc on estan a punt de prohibir totalment l'escalada ex. Sta Linya.
Què hi farem! :(

Ferran Guerrero dijo...

Ja veus, Marieta, per molt que fem el que fem, la cosa no canvia, ja ens podem estrujar el cap amb Xescas, Climbing Attitude, ACCES Found, COSIROC i la mare que ens va parir, si despres no som capaços de deixar d'escalar un dia perque tot esta moll, o perque hi ha una gent que s'ho ha currat molt, perque altres puguin escalar i despres es salten tractats i acords per el forro, com Sta. Linya.

A veure que passa el dijous, ens veiem per alla, noia, i que pasis un bon cap de setmana.

LETICIA dijo...

jo crec que el problema és que la gent no sap la feina que comporta trobar blocs, netejar i obrir línies. I encara, quan trobes algo, has d'estar de sort perquè reuneixi les mínimes condicions (qualitat de la roca...) per ser escalable. A partir d'aquesta "ignorància", la gent simplement troba pedres per tot arreu i les escala, sense ser conscients de la feinada que hi ha al darrera. Quina llàstima!
Òscar.

Ferran Guerrero dijo...

Tot aixo que dius Oscar & Leti es suma ser conscients de que aquesta roca es molt feble i amb plujes més encara, al granit aixo no li pasa, es tant fácil com anar a Can Boquet, Targasonne el Montseny, Can Bruguera, despres de un dia de pluja que amb una mica de vent i sol es seca tot i no trenca.

S'han de pensar més les coses, que tingueu un bon dia per alla dalt, jo i la Laia marxem a buscar a aquella tropa a Targasonne, ens veiem dema.

ramonet dijo...

Hola Ferrán, en Alacant ens passa el mateix amb les zones d´escalada i de bloc, com Crevillent que es arenisca i la penya bloca despres de ploure, i la gent ho sap, pero aqui el que prima es l´egoisme, falta cultura de muntanya, ara es la generació del plafó. I no parlem de les zones amb problemes d´acces,etc...Si al final els secretius es comprenen. De totes maneres els que creiem en això hem de seguir tractant de concienciar a la gent, que encara que no ho parega,al final cala. Gràcies i ánim.

PGB dijo...

Totalment d'acord amb el que diu el Ramon. És la generació del plafó, priva l'egoïsme i l'èxit immediat. I no hi ha ni valors ni cultura de muntanya.

Ànims! :/

Ferran Guerrero dijo...

Doncs alguna cosa hem de fer, desde dintre dels plafons, fer alguna cosa, cursos de sensivilització, no se, o que netegin les preses del roco, per aquí es comença.

Difícil problema.

TRanki dijo...

Ja ho fas Ferran...ja ho fas...el següent pas és el p2p...pillar la penya i fotre'ls la pallissa cara a cara, informar-los...al final però acabes fins els collons i s'entén...

Siaw bow