jueves, 10 de enero de 2008

El Dau



Por algún sitio tenía que comenzar y le ha tocado el Dau, esta es la primera reseña de todas las que colgare, por muchos ya es conocida esta gran piedra, pero aún y así muchos se preguntan que son esas vías y que dificultad esconden, ¿seran muy inhumanas?, aquí teneis la respuesta.

Duras son tanto como pueden ser los boulders, el tipo de escalada es el mismo pero con más recorrido así que eso suma un aliciente más, hace dos semanas nos visito un grupo de escaladores ingleses y el sitio les encanto tanto que decían que les recordaba al Peak District, sobre todo la piedra del sacrificio.
Panoramica de Savassona, Via Lactea y Sant Feliuet (de izq a dere.)

Dentro del Blog hay un video colgado de esta piedra y fotos, sobre el año 1992 subí por primera vez a esta gran piedra en artificial Ae con estribos, quien se podía imaginar, que a día de hoy se pudiese subir por casi todas sus caras en libre.

Las vías recomendadas son: La ecologica 7b equipada por Miquel Saborit, muy buena escalada por una especie de espolon bavaresa, sobre cantos romos, Innominatta 7b, mirar el video, pocas repeticiones, El roure 6b+, apretado, entrada bloquera y se acaba la vía. El resto de vías no es que desmerezcan, todas las de esta piedra son buenas, pero las de arriba son las más recomendables.

Evitar escalar despues de un día de lluvia (rompen algunas regletas), exceptuando La Ecologica, todo son romos.

15 comentarios:

Josep Barberà. dijo...

Hola Ferran.
Bravo per publicar unes ressenyes tan ben fetes,però a l'hora d'augmentar-ne la mida per poder llegir-les i guardar-les...no m'ho deixa fer.
Has mirat si les has penjat correctament?.

Perdona les exigències,una abraçada.

Ferran Guerrero dijo...

Acabo de borrarla y volverla a poner a máxima resolución pero aun y asi a mi no me deja verlas en grande.

zombi dijo...

por fin!!!!las resenyas de Savassona!!!!moltes gracies per publicarles!!!publicaras tambe las vies de corda?????per cert,a mi amb pasa el mateix,no les puc augmentar i es pixela....moltes gracies i bon any!!!!
salut i roka!!!!!

Ferran Guerrero dijo...

De moment l'unic que penjare sera les de corda, aquestes son de corda, la resta esta en proces i espero no trigar gaire.

Bon any a tots.

Mohawk dijo...

Ferran, gracias por las reseñas! Hace unos 3 o cuatro años hice una via con químicos por la vertiente con más huecos, supongo que debería ser el 7a, me pareció muy buena!

Sobre lo de maximizar, creo que la cosa está en subirlas sin posición prederminada o bien no moverlas respecto al texto... a algun otro blogger se le solucionó el problema así.

Suerte!

PGB dijo...

Hola Ferran, moltes gràcies per penjar les ressenyes!

Prova de fer el següent:
- edita el post de nou
- borra les fotos actuals
- torna a pujar-les marcant que vols que te les posi centrades
- un cop tens les fotos al post, no les moguis arrossegant-les. Mou-les fent cortar i pegar, una a una.

Espero que així es solucioni! :)

Ferran Guerrero dijo...

PGB ets un crack, ha funcionat, efectivament he deixat la reseña tal com arriba i si no la mous es pot obrir, ara en quant ho mous merda pedrin ja no es pot obrir.

Moltes gracies, el 7a que deia en Mohawk fa temps que va pasar a ser 7a+ es va trencar un cano a l'inici i surt una mica més dur, a veure si un dia us veig per aqui.

jordiAT dijo...

Òsties, que bé! no queda gaire per les ressenyes dels blocs!!!
Llàstima que de moment tingui la mobilitat una mica reduïda (je, je...).
Salut i endavant

tinkpor dijo...

Moltes gràcies per la publicació. Jo aquestes...de fet, la de forats que diu el Mohawk, me la mirava un dia que no portava corda i més o menys veiea que es podia intentar/fer però no tenia ni idea de que era.

A veure si puc fer una visiteta que nomès he anat un cop i sempre m'he quedat amb les ganes de tornar.

Publicareu de nou la Guia de Can Boquet?

Salut!!

Ferran Guerrero dijo...

El tema de la guia de Can Boquet s'esta parlant amb desnivel, encara que jo no soc gaire partidari de fer-ho amb ells, el disseny el farien ells, i la veritat sigui dita a mi no m'agraden el format que tenen les seves guies.

Pero si aquesta es la manera, ja veurem, si no tindrem que buscar altres opcions, abans podien comptar amb patrocinadors que van pagar el 100% del cost d'empressió de la guia, ara no, tindria que tornar-me a posar en contacte amb tots per fer una reedició, i aixo no els hi acostuma a gradar, pagant una vegada i ja esta, reeditar es un altre tema, aixi que encara esta molt verd.

Se que hi ha molta gent que la demana, una opció seria penjarla en PDF i que tothom s'ho pugues descarregar, si aixi ho fes ho tiraria a traves de la pagina web de Sava que esta en proces.

Paciencia i perdoneu que la tirada sigues tant curta, varem fer 500 exemplars hi estan esgotats, durant un temps va haber moltes, pero de sobte tothom va tirar cap al boulder i van desapareixer del mercat, si queda alguna cosa, estan al Boulder de La Salle a Barcelona, el meu amic Jaume Oliveras potser li queda alguna guia.

Farem tot el posible per a veure que fem, amb la guia de Can Boquet, pero no puc prometre res, gracies a tots per l'interes.

Chambo dijo...

Hola, esta escuela tiene una pinta increíble !!

¿Cuál es la época buena para ir?

Un saludo y gracias por el curro que te estás pegando. Muy buenas las fotos

jordiAT dijo...

glups... em sento, també, una mica aludit! Ja sé que no sóc l'únic, ni molt menys, que demana una 2a edició, però tot això, per la meva part, és de bon rotllo i sense "agobios"...
Salut i a gaudir.
PD. A més, així veieu que la vostra feinada, i la d'altres que us van ajudar, està molt valorada. Molt agraït.

Ferran Guerrero dijo...

David, cualquier día es bueno, en verano por la mañana agobia mucho el calor, en invierno puede llegar a hacer mucho frio y puede haber mucha humedad.

Esta tarde estabamos en manga corta, pero a la que ha bajado el sol a ponerse el plumas.

Primavera, invierno y Otoño, el verano puede ser muy agobiante, pero por las tardes noches se esta muy bien, todo depende de lo que quieras escalar, si quieres hacer vias durasla mejor epoca es ahora.

Un saludo a todos.

Ferran Guerrero dijo...

La via anomenada Del Ramon 7b+/c, es diu La Petiua.

Chambo dijo...

Habrá que reservar unos días entonces.
Gracias por la info.