jueves, 12 de enero de 2012

The Nuts Museum ( todo lo que podáis imaginar, sobre empotradores de todo tipo)


Hace, mas o menos 1 año, buscando por la red un sistema de tascon/empotrador por deslizamiento para un proyecto que necesitava una cosa tan especifica y pequeña( al final un par de micro tascones empotrados entre ellos hicieron su función), fui a dar con la foto que hay en la parte superior del articulo, entonces como a todo el mundo al ver semejante escaparate te pica la curiosidad, y empece a indagar aquí y allá, para saber un poco más sobre este hombre que aparecía en la foto, un señor Frances ubicado en Corcega llamado Stéphane Pennequin un hombre fascinado por todo tipo de empotradores de levas, mecanicos y no mecanicos, prototipos, inventos, artesanales y comerciales, y todo aquello que tenga con el arte de empotrar y encajar pequeñas piezas metalicas, sinteticas o que se le ocurra al ser humano para progresar a traves de una pared. De esa pasión nace The Nuts Museum.
CMI, Kirk i RoKJoX Kamm.

Tal como decía y dando vueltas, fui a parar donde menos esperaba a la web inglesa Needle Sports, un pequeño articulo entrevista a este hombre, si mas no, me quede con ganas de saber mas, demasiado escueta la entrevista, quería mas, ver toda su colección, las rarezas que esconde en su pequeño museo, allí podía leer mucha información condensada, fechas, primeras invenciones, los inventores de los mismos, etc. Aquí el primer articulo
Seismo CCH, presentado per Dave Waggoner.

Lo fascinante de todo esto que días depues sigo buscando, porque no tengo suficiente y en la misma web encuentro la continuación del articulo anterior, en este con gran profundidad en los empotradores de levas de todo tipo, hay cosas que no podéis dejar de mirar, son fotos autenticas que no tienen desperdicio, una parte de la historia de la escalada muy importante que este apasionado hombre ha sabido ir recogiendo. Aqui el segundo articulo.

Si os sabe a poco a posteriori hubo una pequeña ampliación de otro articulo, a estas alturas y siguiendo enlaces, los más fanaticos, romanticos y enamorados como yo del asunto ya estareis haciendo cortar /copiar y plasmandolo todo en un pequeño fanzine o convirtiendolo en un archivo Pdf para que permanezca en la memória, me olvidaba el tecer articulo Aquí.

A continuación os dejo todos los enlaces para poder visitar los articulos de una manera ordenada incluyendo la última entrevista que le han hecho a Stéphane Pennequin en la web Kairn.

Entrevista en Kairn
The Nuts Museum
Nuts' Story: 2001 a Nut Odyssey
Nuts' Story: Clockwork Friends
More Nuts' Story
Catalogues (la guinda del pastel, los catalogos desde 1970 hasta 1990)

Si alguna vez estáis por Corcega, el tipico día de reposo y queréis visitar The Nuts Museum os dejo con la dirección, que lo disrutéis:

Stéphane PENNEQUIN
Photo Hall, 18 Cours Napoléon
F-20000, Ajaccio, Corsica, FRANCE
Phone : (00 33) 4 95 21 43 31
E-Mail : pennequin.nutstory@wanadoo.fr

15 comentarios:

Laia Nadia dijo...

Un post preciós, escrit per un apassionat de l'escalada i de tot el que l'envolta, inclosos els artilugis més frikis! encomanes passió! :)
i que no s'acabi!

Ferran Guerrero dijo...

Tu que sempre ho veus tot amb bons ulls,, la veritat que m'he anat llegint, tots els articles i encara em falta mes i mes i mes, no em cansaria, ara ja tinc fet l'impressio de tot que ja esta a enquadernació i la recopilació en Pdf, jajajaj, malaltis el tema.

Bueno si un día ens deixem caure per Corcega sera questió de fer una visita al sr. Stephan.

Ramon Maeso dijo...

gracies per compartir-ho

Ferran Guerrero dijo...

De nada Ramon, es todo un lujo ir viajando por estos articulos, menuda colección de pasión que tiene el autor.

Un saludo

trepetxu dijo...

fot anys, al topar-mi sense voler, des de bon principi em van venir ganes de tocar-ho tot, com iun nen petit i de moment crec que serà difícil. senzillament una passada... i és que hi ha nanitos molt i molt raros... et fan pensar, una caiguda igual t'aguanta però al colega que li toqui treure'l... ja ja ja

Ferran Guerrero dijo...

Doncs si Trpetxu, la sensació es la mateixa, intentar tocar-los i dir, joder aixó aguanta, perque hi ha cada invent que se las porta.

Aixó si a qui li toqui treure despres de un bon vuelo una peça d'aquestes ja pot omplirse-se de paciencia.

Salut

oscar dijo...

Ets com el tiu de les pressons que sempre ho troba tot , tabaco posters de ties en boles , un taulell d'escacs,etc,etc pero de l'escalada.Si tu no ho trobes , o no ho saps simplement no existeix je,je.

Ferran Guerrero dijo...

Oscar-Ei bow, m'alegro que ja hi siguis a casa, almenys avui ha sigut d'horeta. Hi ha coses que em costen trobar, pero la veritat que ja em coneixes soc molt cap gros, quant una cosa o tinc al cap la idea es trobar-les a per totes.

Salut

Ivan - Factordos dijo...

Quina troballa Ferran! Ja m'he guardat l'adreça per si algun dia passo per allà, mai se sap. He estat llegint alguns dels articles i és fascinant.
Històries i personatges com aquest encara et fan estimar més l'escalada.

German dijo...

Bon treball de cerca i captura d'informació!! m'ha tocat l'ànima ben fort aquest personatge!! La passió no té límits! Siau!

Ferran Guerrero dijo...

Ivan-Eh que si, tot un luxe, ahira ja vaig fer el cortar pegar i la traducció al catala i ho tinc en un arxiu pdf i ja impres i encuadernat tot, quina passada.

German-Ben be com ho dius tu, la passió no te limits facis el que facis.

Salut i bon cap de setmana.

en Girbén dijo...

Encara conservo un dels tasconets de niló blau que fabricava la Salewa; potser el primer que vaig tenir...
No m'estranya que el paio visqui a Còrsega, el paradís del granit. Ja me l'imagino obrint una via amb tota la seva artilleria i la ressenya posterior..., amb una quilomètrica descripció del material!

Ferran Guerrero dijo...

Girbén-Benvingut, si no en saps que fer d'ells aquest home es dedica a recuperar tots els empotradors que la gent li va cedint. Molta ferralla amb molta historia, a mi m'agradaria fer una visita, ha de ser tot un luxe, remoure aquesta artilleria, si mes no un museu atipic, d'aquells que pots tocar, i utilitzar tots els sentits, cosa que ja es dificil de trobar en un museu covencional, interactuar amb els elements de l'exposició.

Salut

oscar dijo...

Je, je ni de conya estaba a casa, tinc conexio a la farinera ja t'explicare

Ferran Guerrero dijo...

Es veritat que tens conexió a la Farinera, jajajajaj quin paio, bueno jo porto un arsenal de peliculas per aquesta tarde, perque si no acabare fins els collons. I un litre i mig de te.